Cumartesi, Temmuz 21, 2012

Güzelleme



Aslında, "Sevgilim ben şimdi büyük bir kentte seni düşünmekteyim"i yazacaktım, sonra beklemediğim bir hızla tükendi. 

Kısmet güzelleme'ye imiş, bazı şiirler ilk mısra'larınca kıymetli, sanırım ikisi de öyle bunların. Neyse:

Güzelleme

Bak bunlar ellerin senin bunlar ayakların   
Bunlar o kadar güzel ki artık o kadar olur  
Bunlar da saçların işte akşamdan çözülü  
Bak bu sensin çocuğum enine boyuna  
Bu da yatak olduğuna göre altımızdaki   
Sabahlara kadar koynumda yatmışsın
Bak bende yalan yok vallahi billahi
 

Sen o kadar güzelsin ki artık o kadar olur 
İşe bak sen gözlerin de burda   
Gözlerinin ucu da burda yaşamaya alışık   
İyi ki burda yoksa ben ne yapardım  
Bak çocuğum kolların işte çıplak işte   
Bak gizlisi saklısı kalmadı günümüzün  
Gözlerin sabahın sekizinde bana açık   
Ne günah işlediysek yarı yarıya 

Sen asıl bunlara bak bunlar dudakların   
Bunların konuşması olur öpülmesi olur   
Seni usulca öpmüştüm ilk öptüğümde   
Vapurdaydık vapur kıyıya gidiyordu   
Üç kulaç öteden İstanbul gidiyordu  
Uzanmış seni usulca öpmüştüm   
Hemen yanımızdan balıklar gidiyordu.  


Cemal Süreya

Hiç yorum yok: